ПрАТ «Рафалівський кар’єр»

Код за ЄДРПОУ: 13976731
Телефон: (03634) 5-31-93
e-mail: rafalovka_karer@ukr.net
Юридична адреса: Україна, 34374, Рiвненська обл., Вараський р-н, с. Iванчi, вул.Робiтнича, буд. 28
 

Річний звіт за 2012 рік

12. Опис бізнесу

Важливі події розвитку (в тому числі злиття, поділ, приєднання, перетворення, виділ) Вiдкрите акцiонерне товариство "Рафалiвський кар'єр" було створене у 1995 роцi рiшенням засновникiв на базi орендованого державного майна "Рафалiвського кар'єру" та майна товариства з обмеженою вiдповiдальнiстю "Луцькавтодор". Засновниками товариства були Регiональне вiддiлення Фонду державного майна України по Рiвненськiй областi та ТОВ "Луцькавтодор". ПАТ"Рафалiвський кар"єр" розробляє Рафалiвське родовище базальтiв, яке розташоване на пiвденно-схiднiй околицi с.Iванчi Полицької сiльської ради Володимирецького району Рiвненської областi. Мiсцезнаходження кар"єру в 7-ми кiлометрах на пiвнiч вiд залiзничної станцiї Рафалiвка. Родовище зв"язане вiдомчою пiд"їздною колiєю та автомобiльною дорогою з асфальтовим покриттям. Розвiдка Рафалiвського родовища, площею 96га. проведена в 1968 роцi трестом Київгеологiя. Запаси корисних копалин затвердженi протоколом №8884 на засiданнi територiальної комiсiї по запасах корисних копалин Укргеологоуправлiння 28.04.1970 року в кiлькостi 14436,2 тис. куб.м. Проект розробки Рафалiвського родовища базальтiв складений Київським iнститутом Укрколгосппроект в 1980 роцi. В даний час родовище розробляє ПАТ "Рафалiвський кар"єр", який видобуває бутовий камiнь та щебiнь в загальному обсязi 170,5 тис.куб.м. за 2012 рiк. Найближчим до родовища населеним пунктом є с.Полицi. Загальними зборами акцiонерiв вiд 04.03.2011 року було прийнято рiшення про змiну найменування товариство у зв'язку з приведенням дiяльностi у вiдповiднiсть до Закону України "Про акцiонернi товариства". Було змiнено назву АТ з ВАТ "Рафалiвський кар'єр" на ПАТ "Рафалiвський кар'єр". Важливих подiй у розвитку товариства (злиття, подiл, приєднання, перетворення, видiл) протягом звiтного перiоду не було.
Організаційна структура емітента, дочірні підприємства, філії, представництва та інші відокремлені структурні підрозділи із зазначенням найменування та місцезнаходження, ролі та перспектив розвитку, зміни в організаційній структурі у відповідності з попереднім звітним періодом Товариство має у своєму складi наступнi структурнi одиницi: - iнженерно-технiчнi працiвники 1 вiддiл; - гiрний цех 3 цеха; - ремонтно-транспортний цех 5 цехiв; - транспортний цех 1 цех; - електроцех 1 цех. Дочiрнiх пiдприємств, фiлiй, представництв та iнших вiдокремлених пiдроздiлiв товариство не створювало. Змiн в органiзацiйнiй структурi товариства порiвняно з попереднiм звiтним перiодом не вiдбувалося.
Будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій Протягом звiтного перiоду пропозицiї з боку третiх осiб щодо реорганiзацiї товариства не надходили.
Опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо) ПОЛОЖЕННЯ    ПРО ОБЛІКОВУ ПОЛІТИКУ
ПАТ “Рафалівський кар'єр”
 Вводиться з « 0 1» січня 2012 р.
Зміст
Розділ 1. Основна інформація про ПАТ “Рафалівський кар'єр”
Розділ 2. Загальні положення.
Розділ 3. Сфера застосування.
Розділ 4. Організація бухгалтерського обліку в ПАТ «Рафалівський кар'єр
Розділ 5. Перше застосування МСБО / МСФЗ.
Розділ 6. Критерії визнання елементів фінансової звітності.
Розділ 7. Основні засоби.
Розділ 8. Нематеріальні активи.
Розділ 9. Оренда.
Розділ 10. Фінансові інвестиції.
Розділ 11. Знецінення активів.
Розділ 12. Витрати за позиками.
Розділ 13. Запаси.
Розділ 14. Дебіторська заборгованість.
Розділ 15. Грошові кошти та їх еквіваленти.
Розділ 16. Іноземна валюта.
Розділ 17. Зобов'язання і резерви.
Розділ 18. Винагорода працівників.
Розділ 19. Визнання доходів і витрат.
Розділ 20. Витрати з податку на прибуток.
Розділ 21. Власний капітал.
Розділ 22. Сегменти.
Розділ 23. Пов'язані особи.
Розділ 24. Події відбулися після дати звіту.
Розділ 25. Форми фінансової звітнось
Розділ 1. Основна інформація про ПАТ “Рафалівський кар'єр”
Розділ 2.Загальні положення.
2.1.Це Положення «Про облікову політику ПАТ «Рафалівський кар'єр”(далі – Підприємство) розроблено відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності / бухгалтерського обліку (МСФО / МСБО).
2.2.У відповідності до МСБО 8, облікова політика — це конкретні принципи, основи, домовленості, правила та процедури, прийняті підприємством для складання фінансової звітності.
2.3. Основоположними принципами складання фінансової звітності відповідно до Принципів підготовки фінансової звітності та МСБО 1 є:
принцип нарахування (результати операцій та інших подій визнаються, коли вони здійснюються, а не коли отримані або сплачені грошові кошти, і відображаються у фінансовій звітності того періоду, до якого вони відносяться);
безперервність (фінансова звітність складається на основі припущення, що підприємство є безперервно діючим і залишається чинним в досяжному майбутньому).
2.4.Фінансова звітність Підприємства складається у відповідності з основними якісними характеристиками, визначеними Принципами підготовки фінансової звітності та МСБО 1:
зрозумілість;
доречність (суттєвість);
достовірність (правдиве уявлення, переважання сутності над формою, нейтральність, обачність, повнота);
порівнянність.
2.5. При виборі і застосуванні облікових політик Підприємство керується відповідними стандартами та інтерпретаціями, з урахуванням роз'яснень щодо їх застосування, випущених Радою з МСФЗ. За відсутності конкретних стандартів та інтерпретацій, керівництво Підприємства самостійно розробляє облікову полі тику та забезпечує її застосування таким чином, щоб інформація, яка надається у фінансовій звітності, відповідала концепції, принципам, якісним характеристикам та іншим вимог МСФЗ.
2.6.Облікова політика, прийнята для складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ, затверджується наказом директора Підприємства та застосовується з 1 січня 2012 року.
2.7.Облікові політики послідовно застосовуються до аналогічних статей, за винятком випадків, коли Стандарт або інтерпретація вимагає / дозволяє проводити категоризацію статей.
Облікова політика не підлягає зміні, за винятком таких випадків:
зміна облікової політики вимагається стандартом МСФЗ або інтерпретацією; зміна облікової політики призведе до того, що у фінансовій звітності буде представлена більш надійна і доречна інформація.
2.8.У разі опублікування нового стандарту МСФЗ, зміни облікових політик здійснюються відповідно до його перехідними положеннями. Якщо новий стандарт не містить перехідних положень або перегляд облікової політики здійснюється добровільно, то зміна застосовується перспективно.
2.9.Зміни, що вносяться до тексту Положення про облікову політику Підприємства, затверджуються генеральним директором.
2.10.Відповідальність за дотримання облікової політики покладається на директора Підприємства.
Розділ 3. Сфера застосування.
3.1. Дане Положення розроблено з метою складання фінансової звітності Підприємства відповідно до МСБО / МСФЗ.
3.2.Для цілей складання фінансової звітності відповідно до українських П(С)БО використовується Наказ про облікову політику № 4 від 04.01.2011р.
3.3.Для складання звітів відповідно до податкового законодавства України підприємство користується фінансовою звітністю складеною згідно українських П(С)БО.
3.4.Цим Положенням повинні керуватися всі особи, пов'язані у своїй діяльності з вирішенням питань, що регламентуються обліковою політикою:
керівництво Підприємства;
керівники структурних підрозділів, відповідальні за організацію і стан обліку у ввірених їм підрозділах;
працівники служб та відділів, що відповідають за своєчасну розробку, перегляд, доведення нормативно-довідкової інформації до підрозділів виконавців;
працівники всіх служб і підрозділів, що відповідають за своєчасне подання первинних документів у бухгалтерію;
працівники бухгалтерії, які відповідають за своєчасне і якісне виконання всіх видів облікових робіт та складання достовірної звітності всіх видів;
інші.
Розділ 4. Організація бухгалтерського обліку в ПАТ “Рафалівський кар’єр”
4.1. Ведення бухгалтерського обліку та контролю покладається на бухгалтерію Підприємства, очолювану головним бухгалтером. У своїй роботі головний бухгалтер та співробітники бухгалтерії керуються Положенням про бухгалтерію, затвердженими посадовими інструкціями та наказом про облікову політику підприємства. Поділ обов'язків і ступінь відповідальності кожного співробітника визначено в посадових інструкціях та наказі про облікову політику підприємства.
4.2.Бухгалтерський облік Підприємства ведеться відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", Положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, іншими нормативними актами, що регламентують ведення бухгалтерського обліку в Україні.
4.3.Форма ведення бухгалтерського обліку передбачає використання комп'ютерної програми 1С Підприємство Версія 7.7
4.4.Правила та порядок, організації документообігу, графік документообігу, технологія обробки первинних облікових документів регламентуються графіком документообігу, в тому числі:
порядок створення первинних документів;
порядок перевірки первинних документів;
порядок і терміни передачі для відображення в бухгалтерському обліку;
порядок передачі документів до архіву.
4.5.В Підприємстві використовуються уніфіковані форми первинної облікової документації, затверджені Держкомстатом України. При оформленні фінансово-господарських операцій, по яких не передбачені уніфіковані форми, застосовуються самостійно розроблені форми первинних облікових документів, у тому числі включені в Графік документообігу, і включають в себе обов'язкові реквізити, встановлені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».
4.6.Право проведення господарських операцій і підпису первинних облікових документів мають особи, список яких встановлюється внутрішніми організаційно-розпорядчими документами. Дані особи несуть всю повноту відповідальності за відповідність проведених операцій чинному законодавству та Статуту Підприємства, у відповідності з посадовими інструкціями.
4.7.Право отримувати та видавати товарно-матеріальні цінності дозволяється особам, список яких, затверджується внутрішніми організаційно-розпорядчими документами. Дані особи несуть всю повноту відповідальності за відповідність проведених операцій чинному законодавству та Статуту Підприємства, у відповідності з посадовими інструкціями.
4.8.Ведення бухгалтерського обліку в Підприємства здійснюється за єдиним робочим планом рахунків, розробленим на підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999г. № 291.
4.9. Порядок організації та проведення інвентаризації майна та зобов'язань Підприємства визначено наказом, затвердженому генеральним директором Підприємства.
4.10.Фінансова звітність за МСФЗ складається на основі інформації про активи, зобов'язання, капіталі, господарські операції та результати діяльності Підприємства за даними бухгалтерського обліку шляхом трансформації (компіляції) статей відповідно до вимог Міжнародних стандартів фінансової звітності.
Розділ 5. Перше застосування МСБО / МСФЗ.
5.1.Перша фінансова звітність Підприємства, відповідно до МСФЗ (перший річний комплект фінансової звітності, щодо підготовки якого робиться чітка заява про повне дотриманні МСФЗ) складається за 2012 рік.
5.2.Подання та розкриття інформації відповідає вимогам МСБО 1. Порівняльна інформація представлена у відношенні одного попереднього періоду — 2011 рік. У примітках розкривається інформація про характер основних коригувань статей та їх оцінок, які потрібні були для приведення у відповідність до МСФЗ.
5.3.Оцінки щодо вхідних залишків балансу станом на 1 січня 2011 р., а також сум, що стосуються всіх інших періодів, поданих у фінансовій звітності згідно з МСФЗ. провадяться відповідно до міжнародних стандартів.
Визнанню підлягають усі активи та зобов'язання, що відповідають критеріям визнання згідно МСФЗ.
Всі визнані активи і зобов'язання оцінюються відповідно до МСФЗ
за методом (FІFО).
5.4.Підприємство використовує вимогу МСФЗ 1 про ретроспективне застосування всіх стандартів, діючих на дату підготовки фінансової звітності згідно з МСФЗ вперше за один звітний період, тому не представляється можливим перерахунок більш ранньої інформації.
5.5.Винятками для ретроспективного застосування для Підприємства є:
основні засоби (а також нематеріальні активи);
винагороди працівникам;
сукупні різниці від перерахунку звітності з однієї валюти в іншу.
5.6.Для розуміння всіх істотних коригувань Балансу і Звіту про прибутки і збитки, Підприємство представляє узгодження статей власного капіталу згідно з МСФЗ та раніше застосованим правилам обліку згідно П(С)БО на:
дату переходу 1 січня 2012 р.;
на дату останнього періоду, для якого звітність була підготовлена у відповідності до раніше застосованих П(С)БО. (На 1 січня 2011 р. і 31 грудня 2011р.);
узгодження прибутку / збитку, показаного у відповідності до раніше застосованих ГІ(С)БО та згідно МСФЗ в звіті про прибутки і збитки за останній період, коли застосовувалися П(С)БО.
В узгодженні розмежовуються зміни у зв'язку з переходом на нову облікову політику і виправлення помилок.
5.7. У примітках до фінансової звітності Підприємство розкриває, як перехід на МСФЗ вплинув на її фінансову позицію, фінансовий результат та потоки грошових коштів, які відображаються у звітності.
Розділ 6. Критерії визнання елементів фінансової звітності.
6.1.Активи - ресурси, контрольовані Підприємством, в результаті подій минулих періодів від яких Підприємство очікує отримання економічної вигоди в майбутньому.
6.2.Зобов'язання - поточна заборгованість підприємства, що виникла в результаті подій минулих періодів, врегулювання якої призведе до зменшення ресурсів підприємства, що містять економічну вигоду.
6.3.Капітал — частка, що залишається в активах Підприємства після вирахування всіх її зобов'язань.
6.4.Дохід - прирощення економічних вигод протягом звітного періоду, у формі надходження (або збільшення) активів або зменшення зобов'язань, що приводить до збільшення капіталу, не пов'язаного з внесками власників.
6.5.Витрати - зменшення економічних вигод протягом звітного періоду, що відбувається у формі відтоку активів або збільшення зобов'язань, що спричиняють зменшення капіталу, не пов'язаного з його розподілом між власниками (акціонерами).
6.6.Визнанням у фінансовій звітності підлягають ті елементи, які:
- відповідають визначенню одного з елементів;
- та відповідають критеріям визнання.
7.Критерії визнання:
Існує ймовірність отримання або відтоку майбутніх економічних вигод, пов'язаних з об'єктом, визначення яких елемента;
Об'єкт має вартість або оцінку, яка може бути достовірно оцінена.
6.8.До спеціального розпорядження керівника Підприємства вважати всі активи, які перебувають у власності Підприємства, контрольованими і достовірно оціненими на підставі первинної вартості, зазначеної в первинних документах на момент їх визнання.
6.9. Вважати активами ті об'єкти, які не використовуються в основній діяльності, але від яких очікується отримання економічних вигод у разі їх реалізації третім особам.
6.10.Об’єкти, які не визнаються активами, затверджуються спеціальним розпорядженням керівника Підприємства.
6.11.Основною базовою оцінкою для елементів фінансової звітності, якщо не передбачено окремими МСФЗ, вважати історичну вартість (собівартість).
6.12.Для складання фінансової звітності відповідно до МСФЗ керівництво проводить оцінку активів, зобов'язань, доходів та витрат на основі принципу обачності.
Розділ 7. Основні засоби
7.1.Основні засоби Компанії враховуються і відображаються у фінансовій звітності Підприємства відповідно до МСБО 16 «Основні засоби».
7.2.Основними засобами визнаються матеріальні активи Підприємства , очікуваний строк корисного використання яких більше одного року, первісна вартість яких визначається в залежності від класу більш 2500 грн. Які використовуються в процесі виробництва надання послуг, здавання в оренду іншим сторонам, для здійснення адміністративних або соціальних функцій.
7.3. Основні засоби Підприємства враховуються по об'єктах. Об'єкти основних засобів класифікуються за окремими класами.
7.4.Готові до експлуатації об'єкти, які плануються до використання у складі основних засобів, до моменту початку експлуатації обліковуються у складі класу придбані, але не введені в експлуатацію основні засоби.
7.5.Придбані основні засоби оцінюються за первісною вартістю, яка включає в себе вартість придбання і всі витрати пов'язані з доставкою і доведенням об'єкта до експлуатації.
7.6.Виготовлені власними силами об’єкти основних засобів оцінюються за фактичними прямими витратами на їх створення. У момент введення в експлуатацію їх вартість порівнюється з вартістю відшкодування відповідно до МСБО 36 «Зменшення корисності активів»
7.7.Ліквідаційна вартість - це сума коштів, яку Підприємства очікує отримати за актив при його вибутті після закінчення строку його корисного використання, за вирахуванням витрат на його вибуття. У разі якщо ліквідаційну вартість об'єктів основних засобів оцінити не представляється можливим або вона не істотна по .сумах, ліквідаційна вартість не встановлюється.
7.8.Строк корисного використання по групах однорідних об'єктів основних засобів визначається комісією з приймання основних засобів та затверджується керівництвом Підприємства. Строк корисного використання основних засобів переглядається щорічно за результатами річної інвентаризації.
7.9.Термін корисного використання об'єктів основних засобів, о триманих в лізинг, встановлюється рівним терміну дії договору лізингу (терміну сплати лізингових платежів).
7.10.Нарахування амортизації по об'єктах основних засобів, проводиться прямолінійним способом виходячи з терміну корисного використання цього об'єкта. Нарахування амортизації основних засобів починається з місяця, наступного за датою введення в експлуатацію.
7.11.Витрати на обслуговування , експлуатацію та ремонти основних засобів списуються на витрати періоду в міру їх виникнення . Вартість істотних оновлень і вдосконалень основних засобів капіталізується. Якщо при заміні одного з компонентів складних об’єктів основних засобів виконані умови визнання матеріального активу, то відповідні витрати додаються до балансової вартості складного об’єкта, а операція по заміні розглядається як реалізація (вибуття) старого компонента.
7.12.Відповідно до законодавства України земля, на якій Підприємство здійснює свою діяльність, є власністю держави, в балансі Підприємства не відображається. У подальшому, в разі придбання землі, вона буде відображатися у фінансовій звітності за вартістю придбання.
7.13.На дату звітності використовувати для оцінки основних засобів першу модель - обліку за первісною вартістю.
7.14.У разі наявності факторів знецінення активів відображати основні засоби за мінусом збитків від знецінення згідно з МСБО 36 «Зменшення корисності активів».
7.15.Основні засоби, призначені для продажу, та відповідають критеріям “утримувані для продажу ”, обліковуються відповідно до МСФЗ 5.
Розділ.8. Нематеріальні активи
8.1. Нематеріальні активи Підприємства враховуються і відображаються у фінансовій звітності згідно МСБО 38 «Нематеріальні активи»
8.2. Нематеріальними активами визнаються активи, які не мають матеріальної форми, можуть бути ідентифіковані окремо від підприємства і використовуються підприємством протягом періоду більше 1 року (або операційного циклу) для виробництва, торгівлі, в адміністративних цілях чи передачі в оренду іншим особам.
8.3. Об'єкти нематеріальних активів класифікуються за окремими групами:
патенти;
авторські права (в т.ч. на програмне забезпечення);
ліцензії;
торгові марки, включаючи бренди і назви публікацій.
Програмне забезпечення, яке є невіддільним і необхідним для забезпечення роботи основних засобів, враховується в складі цих об'єктів.
8.4.Нематеріальні активи оцінюються за первісною вартістю (собівартістю), яка включає в себе вартість придбання і витрати пов'язані з доведенням нематеріальних активів до експлуатації.
8.5. Собівартість внутрішньо генерованого нематеріального активу складається зі всіх витрат на створення, виробництво та підготовку активу до використання. Витрати на дослідження (науково-дослідні роботи) визнаються витратами в період їх виникнення.
8.6. Подальші витрати на нематеріальний актив збільшують собівартість нематеріального активу, якщо:
існує ймовірність того, що ці витрати призведуть до генерування активом майбутніх економічних вигод, які перевищать його спочатку оцінений рівень ефективності;
ці витрати можна достовірно оцінити та віднести до відповідного активу.
8.7. Якщо наступні витрати на нематеріальний актив необхідні для підтримки спочатку оціненої ефективності активу, вони визнаються витратами періоду
8.8. Нематеріальні активи амортизуються прямолінійним методом протягом очікуваного рядок їх використання, але не більше 10 років. Нарахування амортизації починається в місяці, наступному після введення нематеріального активу в експлуатацію.
8.9. Очікуваний строк корисного використання нематеріальних активів визначається при їх постановці на облік спеціально комісією, призначеною керівником Підприємства, виходячи з:
очікуваного морального зносу, правових або інших обмежень щодо строків
використання або інших факторів;
строків використання подібних активів, затвердженого керівництвом Підприємства.
8.10. На дату звіту нематеріальні активи враховуються за моделлю первісної вартості з урахуванням можливого зменшення корисності відповідно до МСБО 36 «Зменшення корисності активів»
Розділ 9. Оренда.
9.1. Оренда класифікується як фінансова оренда, коли за умовами оренди передаються в основному всі ризики та вигоди, пов'язані з експлуатацією активу, і оренда відповідає одному з критеріїв визнання певного в МСБО 17 «Оренда». Усі інші види оренди класифікуються як операційна оренда.
9.2.Активи, які утримуються на умовах фінансової оренди, визнаються активами Підприємства за найменшою з вартості або справедливої ??вартості або дисконтованої вартості мінімальних орендних платежів на дату отримання. Відповідна заборгованість включається в баланс як зобов'язання з фінансової оренди, з поділом на довгострокову і короткострокову заборгованість.
9.3. Фінансові витрати, визначаються з використанням методу ефективної ставки відсотка. Відсоток визначається за встановленим орендодавцем у договорі оренди або як ставка можливого залучення. Фінансові витрати включаються до звіту про фінансові результати протягом відповідного періоду оренди.
9.4. Орендні платежі по операційній оренді відображаються в звіті про фінансові результати на пропорційно-тимчасовій основі протягом відповідного періоду оренди.
9.5. У разі надання в операційну оренду майна Підприємства , суми, що підлягають отриманню від орендаря, відображаються як інший операційний дохід у сумі нарахованих поточних платежів
Розділ 10.Фінансові інвестиції.
10.1. Фінансові інвестиції обліковуються відповідно до МСБО 32 і 39. З метою складання фінансової звітності класифікуються за категоріями:
призначені для торгівлі;
утримувані до погашення;
наявні для продажу;
інвестиції в асоційовані компанії.
10.2. Інвестиції, призначені для торгівлі, обліковуються за справедливою вартістю з віднесенням її змін на прибуток або збиток.
10.3. Інвестиції, мають фіксований термін погашення і утримувані до погашення обліковуються за амортизованою собівартістю. Інвестиції, які не мають фіксованого терміну погашення, обліковуються за собівартістю.
10.4. Інвестиції, наявні для продажу, обліковуються за справедливою вартістю з віднесенням її змін на власний капітал.
10.5. Інвестиції в асоційовані компанії враховуються за пайовим методом.
Розділ 11. Знецінення активів
11.1. Підприємства відображає необоротні активи у фінансовій звітності з урахуванням знецінення, яке обліковується відповідно до МСБО 36.
11.2. На дату складання фінансової звітності Підприємства визначає наявність ознак знецінення активів:
зменшення ринкової вартості активу протягом звітного періоду на істотну
величину, ніж очікувалося;
старіння або фізичне пошкодження активу;
істотні негативні зміни в технологічному, ринковому, економічному або правовому середовищі, у якому діє Підприємства , що сталося протягом звітного періоду або очікувані найближчим часом;
збільшення протягом звітного періоду ринкових ставок відсотка, яке може суттєво зменшити суму очікуваного відшкодування активу;
перевищення балансової вартості чистих активів над їх ринковою вартістю;
суттєві зміни способу використання активу протягом звітного періоду або такі очікувані зміни в наступному періоді, які негативно впливають на діяльність підприємства.
11.3. При наявності ознак знецінення активів, Підприємства визначає суму очікуваного відшкодування активу. Сума очікуваного відшкодування активу - це найбільша з двох оцінок: справедливою вартістю за мінусом витрат на продаж та цінності використання. Якщо сума очікуваного відшкодування менше балансової вартості активу, різниця визнається збитками від зменшення у звіті про фінансові результати з одночасним зменшенням балансової вартості активу до суми очікуваного відшкодування.
11.4. Специфіка діяльності Підприємства передбачає враховувати підприємство як Одиницю що генерує грошові потоки, тому знецінення окремого активу, у разі відсутності ознак знецінення Одиниці в цілому у звітності не відображається.
Розділ 12. Витрати за позиками.
12.1. Підприємства для складання фінансової звітності застосовує підхід до обліку витрат на позики, у відповідності до МСБО 23.
12.2. Витрати за позиками (процентні та інші витрати, понесені у зв'язку із залученням позикових коштів) визнаються як витрати того періоду, в якому вони понесені, з відображенням у звіті про фінансові результати, крім кваліфікованих активів.
12.3. До кваліфікаційних активів відносяться необоротні активи з періодом створення понад 3 місяці.
Розділ 13. Запаси
13.1. Облік і відображення у фінансовій звітності запасів здійснюється відповідно до МСБО 2.
13.2. Запаси враховуються по однорідних групах:
основні (технологічні) сировину та матеріали;
інші матеріали, в т.ч. будівельні;
запасні частини;
паливо;
напівфабрикати покупні;
незавершене виробництво;
готова продукція;
товари покупні.
13.3. Собівартість придбаних у третіх осіб запасів складається з вартості придбання та інших витрат, безпосередньо пов'язаних з їх придбанням.
13.4. Собівартість незавершеного виробництва і готової продукції складається з прямих матеріальних витрат, прямих витрат на оплату праці, інших прямих витрат і розподілених загальновиробничих витрат. Розподіл загальновиробничих витрат.
База розподілу – заробітна плата працівників основного виробництва.
13.5. Незавершене виробництво та готова продукція відображаються у фінансовій звітності за фактичною собівартістю. Для калькулювання фактичної собівартості продукції, що випускається в Підприємстві застосовується попередільний метод обліку витрат на виробництво.
Об’єктом калькулювання виступає переділ – сукупність технологічних операцій, у результаті яких отримують проміжний продукт (напівфабрикат), або закінчений готовий продукт.
13.6. Підприємства використовує наступні статті калькуляції:
а) основна технологічна сировина;
б) допоміжна сировина і матеріали;
в) технологічні енергоресурси;
г) амортизація виробничих основних фондів і нематеріальних активів, безпосередньо пов`язаних з виробництвом продукції,
г) заробітна плата і нарахування на неї для основного технологічного персоналу;
д) загальновиробничі витрати.
Визначення і склад прямих витрат у виробничій собівартості до них належать:
прямі матеріальні витрати,
прямі витрати на оплату праці,
інші прямі витрати
непрямі витрати- це загальновиробничі повязані з управлінням виробництва.

13.7. Виникаюча на переділі супутня продукція враховується за можливою ціною реалізації і її вартість віднімається з вартості основного продукту.
13.8. Компанія застосовує наступні формули оцінки запасів при їх вибутті або передачі у виробництво:
а) за собівартістю перших за часом надходження запасів (FIFO):
- сировину і матеріали для основного виробництва;
б) за фактичною собівартістю:
- готова продукція;
- незавершене виробництво;
- напівфабрикати;
в) за ідентифікованою собівартістю:
- запасні частини;
- інші матеріали;
- товари для перепродажу.
13.9. Запаси відображаються у фінансовій звітності за найменшою з двох оцінок: собівартістю або чистою вартістю реалізації. Чиста вартість реалізації - це можлива ціна реалізації в ході звичайної діяльності Компанії за вирахуванням розрахункових витрат по продажу.
13.10. Чиста вартість реалізації для незавершеного виробництва і готової продукції на складі визначається за окремими найменуваннями.
13.11. У тому випадку, коли чиста вартість реалізації сировини і матеріалів нижче собівартості, а ціна реалізації готової продукції не змінилася, зниження вартості сировини і матеріалів у звітності не відображається.
Розділ 14. Дебіторська заборгованість.
14.1. Дебіторська заборгованість - це договірні вимоги, пред'явлені покупцям та іншим особам на отримання грошових коштів, товарів або послуг. Для цілей фінансової звітності дебіторська заборгованість класифікується як поточна (одержання очікується протягом поточного року або операційного циклу) або як довгострокова (дебіторська заборгованість, яка не може бути класифікована як поточна).
14.2. Дебіторська заборгованість класифікується як торгівельна дебіторська заборгованість (яка виникає за реалізовані в ході здійснення звичайної господарської діяльності товари і послуги) та інша дебіторська заборгованість.
14.3. Первісне визнання дебіторської заборгованості здійснюється за справедливою вартістю переданих активів.
14.4. У фінансовій звітності короткострокова дебіторська заборгованість оцінюється та відображається за чистою вартістю реалізації. Чиста вартість реалізації дебіторської заборгованості оцінюється з урахуванням наданих знижок, повернень товарів та безнадійної заборгованості.
14.5.Для відображення безнадійної дебіторської заборгованості на підприємстві створюється резерв сумнівних боргів. Резерв створюється з використанням методу класифікації дебіторів за наступними термінами:
- До 3-х місяців;
- Від 3-х до 6-ти місяців;
- Від 6-ти до 12 місяців;
- Понад 12 місяців.
Оціночні коефіцієнти визначаються з використанням інформації попередніх звітних періодів і враховуючи чинники наявності об'єктивних свідчень того, що підприємство не зможе стягнути дебіторську заборгованість.
14.6. Довгострокова дебіторська заборгованість (крім відстрочених податків на прибуток ) враховується в залежності від її виду по амортизованій або по дисконтованій вартості.
Розділ 15. Грошові кошти та їх еквіваленти.
Грошові кошти підприємство включають грошові кошти в банках, готівкові грошові кошти в касах, грошові документи і еквіваленти грошових коштів, не обмежені у використанні.
Розділ 16. Іноземна валюта
16.1. Фінансова звітність підприємство складається в національній валюті України (гривні), що є функціональною валютою.
16.2. Господарські операції, проведені в іноземній валюті при первинному визнанні відображаються у функціональній валюті за курсом Національного Банку України (НБУ) на дату здійснення операції.
16.3. На дату складання фінансової звітності згідно МСБО 21 всі монетарні статті, що враховуються в іноземній валюті перераховуються та відображаються у Балансі за курсом НБУ на дату складання звітності.
16.4. Курсові різниці, що виникають при перерахунку відображаються підсумком, у звіті про фінансові результати того періоду, в якому вони виникли.
Розділ 17.Зобов'язання та резерви.
17.1. Облік і визнання зобов'язань та резервів в підприємство здійснюється відповідно до МСБО 37.
17.2. Зобов'язання підприємство, класифікується на довгострокові (строк погашення понад 12 місяців) і поточні (термін погашення до 12 місяців).
17.3. Довгострокові зобов'язання (крім відстрочених податків на прибуток) відображаються в залежності від виду або за амортизованою або за дисконтованою вартістю.
17.4.Поточна кредиторська заборгованість обліковується і відображається в Балансі за первісною вартістю, яка дорівнює справедливій вартості отриманих активів або послуг.
17.5. Підприємство здійснює переказ частини довгострокової кредиторської заборгованості до складу короткострокової, коли за станом на дату Балансу за умовами договору до повернення частини суми боргу залишається менше 365 днів.
17.6. Резерви визнаються, якщо підприємство в результаті певної події в минулому має юридичні або фактичні зобов'язання, для врегулювання яких з більшим ступенем імовірності буде потрібно відтік ресурсів, і які можна оцінити з достатньою надійністю.
17.7. Підприємство визнає в якості резервів - резерв відпусток, який формується щомісячно виходячи з фонду оплати праці і розрахункового оціночного коефіцієнта. Коефіцієнт розраховується виходячи з даних попереднього звітного року з урахуванням поправки на інформацію звітного періоду.
17.8. Підприємство визнає умовні зобов'язання, виходячи з їх критеріїв визнання, покладаючись на оцінку ймовірності їх виникнення та сум погашення, отриманої від експертів.
Розділ 18.Винагорода працівникам
18.1. Всі винагороди працівникам в підприємство враховуються як поточні, відповідно до МСБО 19.
18.2. У процесі господарської діяльності підприємство сплачує обов'язкові внески до Державного Пенсійного фонду за своїх працівників, в розмірі передбаченому Законодавством України.
Розділ 19.Визнання доходів і витрат
19.1. Доходи підприємство визнаються на основі принципу нарахування, коли існує впевненість, що в результаті операції відбудеться збільшення економічних вигод, а сума доходу може бути достовірно визначена.
19.2. Дохід від реалізації продукції визнається, тоді, коли фактично здійснено перехід від продавця до покупця значних ризиків, переваг і контроль над активами (товар відвантажено і право власності передано), і дохід відповідає всім критеріям визнання відповідно до МСБО 18.
19.3.Особливих умов визнання доходу від реалізації готової продукції у відповідності з політикою підприємства не передбачено.
19.4.У разі надання підприємством послуг з виконання робіт, обумовлених контрактом, протягом узгодженого часу, дохід визнається в тому звітному періоді, в якому надані послуги, і розраховуються на основі загальної вартості контракту та відсотка виконання.
19.5. Процентний дохід визнається в тому періоді, до якого він відноситься виходячи з принципу нарахування.
19.6. Дохід від дивідендів визнається, коли виникає право акціонерів на отримання платежу.
19.7. Витрати, пов'язані з одержанням доходу, визнаються одночасно з відповідним доходом.
Розділ 20. Витрати з податку на прибуток
20.1. Витрати з податку на прибуток визначаються і відображаються у фінансовій звітності підприємства відповідно до МСБО 12.
20.2. Витрати з податку на прибуток, що відображаються у звіті про фінансові результати, складаються із сум поточного та відстроченого податку на прибуток.
20.3. Поточний податок на прибуток визначається виходячи з оподатковуваного прибутку за рік, розрахованої за правилами податкового законодавства України.
20.4. Відстрочений податок визнається у сумі, яка, як очікується, буде сплачена або відшкодована в зв'язку з наявністю різниці між балансовою вартістю активів та зобов'язань, відображених у фінансовій звітності, та відповідними податковими базами активів і зобов'язань. Відстрочені податки на прибуток розраховуються за тимчасовими різницями з використанням балансового методу обліку зобов'язань.
20.5.Відстрочені податкові активи та зобов'язання розраховуються за податковим ставкам, які, як очікуються, будуть застосовні в періоді, коли будуть реалізовані активи або погашені на основі податкових ставок, що діяли на звітну дату, або про введення яких в дію в найближчому майбутньому було достовірно відомо за станом на звітну дату.
20.6. Відстрочені податкові активи відображаються лише в тому випадку, якщо існує ймовірність того, що наявність майбутнього оподатковуваного прибутку дозволить реалізувати відстрочені податкові активи або якщо вони зможуть бути зараховані (погашені) в майбутньому існуючими відстроченими податковими зобов'язаннями.
Розділ 21. Власний капітал
21.1. Статутний капітал, включає в себе внески учасників. Сума перевищення справедливої ??вартості отриманих коштів над номінальною вартістю частки учасника відображається як емісійний дохід.
21.2. Підприємство визнає резервний фонд в складі власного капіталу, сформований відповідно до Статуту підприємства.
21.3. Підприємство нараховує дивіденди учасникам, і визнають їх як зобов'язання на звітну дату тільки в тому випадку, якщо вони були оголошені до звітної дати включно.
21.4. Порядок розподілу накопиченого прибутку встановлюється Зборами учасників (акціонерів).
Розділ 22. Пов'язані особи.
23.1. Відповідно до ознак пов'язаних осіб, які наводяться в МСБО 24, пов'язані особи в підприємства відсутні.
23.2. Правила взаємин з покупцями та особливості формування ціни реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) регламентуються Положенням про ціноутворення, затвердженому керівництвом підприємство.
Розділ 23. Події, що відбулися після звітної дати.
24.1. Керівництво підприємства визначає порядок, дату підписання фінансової звітності та осіб уповноважених підписувати звітність.
24.2. При складанні фінансової звітності підприємства враховує події що відбулися після звітної дати та відображає їх у фінансовій звітності відповідно до МСБО 10.
Розділ 24. Форми фінансової звітності.
25.1. Компанія визначає форми подання фінансової звітності у відповідності з рекомендаціями МСБО 1.
25.1. Баланс складається методом ділення активів і зобов'язань на поточні та довгострокові.
25.2. Звіт про фінансові результати складається методом ділення витрат за функціональною ознакою.
25.3. Звіт про зміни у власному капіталі представляється в розгорнутому форматі.
25.4. Звіт про рух грошових коштів складається відповідно до МСБО 7 прямим методом.
25.5. Примітки до фінансової звітності складаються у відповідності з обов'язковими вимогами до розкриття інформації, викладеними у всіх МСБО / МСФЗ.
Текст аудиторського висновку Приватне підприємство
"Аудиторська фірма "Украудит - Рівне"
ЄДРПОУ 35440568
вул. Відінська, буд.25, к.50, м.Рівне, 33018,
тел. 8(0362)26-14-05
Свідоцтво про державну реєстрацію серія АОО № 815231
Свідоцтво про внесення до реєстру суб'єктів аудиторської діяльності № 4065 від 15.11.2007 року

_________________________________________________________




Висновок незалежного аудитора
про фінансову звітність
публічного акціонерного товариства
"Рафалівський кар'єр"
за 2012 рік


Адресат: - управлінський персонал ПАТ "Рафалівський кар'єр"
- акціонери ПАТ "Рафалівський кар'єр"
- НКЦПФР (у складі регулярної інформації емітента)



Основні відомості про емітента

Свідоцтво про державну реєстрацію серія АО1 № 519268 публічного акціонерного товариства "Рафалівський кар'єр" видане Розпорядженням Володимирецької райдержадміністрації , дата державної реєстрації 19.01.2000р.
Юридична та фактична адреса товариства: 34375, Рівненська обл., Володимирецький р-н, с. Іванчі, вул. Робітнича, 28.
Код ЄДРПОУ - 13976731
Предметом діяльності публічного акціонерного товариства "Рафалівський кар'єр" є промисловість нерудних матеріалів.
Відповідальними за фінансово-господарську діяльність за відповідний період були:
- з правом першого підпису - директор Бортник П.П.;
- з правом другого підпису - головний бухгалтер Стадник Н.П.




Опис аудиторської перевірки

Аудиторською фірмою "Украудит - Рівне" проведена аудиторська перевірка попередніх фінансових звітів публічного акціонерного товариства "Рафалівський кар"єр"" (надалі "Підприємство"), а саме:

- Попередній звіт про фінансовий стан (Баланс) станом на 31.12.2012 року;
- Попередній звіт про прибутки і збитки (Звіт про фінансові результати ) за 2012 рік;
- Попередній звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал) за 2012 рік;
- Попередній звіт про рух грошових коштів за 2012 рік;
- Примітки до річної фінансової звітності за 2012 рік.

Аудиторська перевірка проведена у відповідності з вимогами Закону України "Про аудиторську діяльність", Міжнародних стандартів аудиту 700, 705, 706, 720, Рішення ДКЦПФР від 29.09.2011 року № 1360 та інших законодавчих актів України.
Аудиторську перевірку проведено згідно з МСА, які зобов'язують аудиторів планувати і здійснювати аудит з метою отримання обґрунтованої впевненості в тому, що фінансові звіти не містять суттєвих викривлень.Аудит передбачає виконання аудиторських процедур для отримання аудиторських доказів щодо сум і повного розкриття інформаціх у фінансовій звітності.Вибір процедур залежить від судження аудитора, включаючи оцінку ризиків суттєвих викривлень фінансової звітності внаслідок шахрайства або помилки. Виконуючи оцінку цих ризиків, аудитор розглядє заходи внутрішнього контролю "Підприємства", що стосуються складання та достовірного подання фінансової звітності з метою розробки аудиторських процедур, які відповідають обставинам. Аудит включає також оцінку відповідності діючої на "Підприємстві" облікової політики, прийнятності облікових оцінок, зроблених управлінським персоналом та відповідності використання припущення про безперервність діяльності при підготовці фінансових звітів, загального подання фінансової звітності.
Обсяг аудиторської перевірки включає перевірку в повному об'ємі даних синтетичного обліку та первинної облікової документації за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року за репрезентативною вибіркою не менше 10 відсотків від загальної кількості первинних документів. Під час перевірки бралися до уваги тільки суттєві помилки. Під час аудиту отримані аудиторські докази в результаті поєднання тестів системи контролю та процедур перевірки на суттєвість. Аудит охоплював оцінку застосованих принципів бухгалтерського обліку згідно з П(С)БО, перевірку правильності та достовірності трансформації річної фінансової звітності за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку у фінансову звітність за міжнародними стандартами бухгалтерського обліку, а також правильності та достовірності розкриття фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності. Суттєвих попередніх оцінок, здійснених керівництвом "Підприємства", а також оцінку загального подання фінансових звітів.


"Підприємство" з врахуванням особливостей своєї діяльності визначило облікову політику ведення бухгалтерського обліку та подання фінансової звітності. Облікова політика в основному забезпечує можливість надання користувачам фінансової звітності правдивої та неупередженої інформації про фінансовий та майновий стан "Підприємства", доходи і витрати та фінансові результати.

Згідно з Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" № 996 - XIV від 16.07.1999 року, відповідальність за підготовку та достовірне представлення фінансових звітів несе керівництво ПАТ "Рафалівський кар'єр". Відповідальність керівництва охоплює: розробку, впровадження та використання внутрішнього контролю, стосовно підготовки та достовірного представлення фінансових звітів з використанням припущення про безперервність діяльності "Підприємства"; вибір та застосування відповідної облікової політики.
Аудитор несе відповідальність за висловлювання думки щодо фінансових звітів на основі аудиторської перевірки, відповідно до Закону України "Про аудиторську діяльність", а також Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг.
На думку аудитора, проведена нами перевірка є обгрунтованою підставою для висловлення думки щодо фінансових звітів за 2012 рік.

Перевіркою встановлено

Дані синтетичного обліку основних засобів відповідають даним аналітичного обліку.
Придбані (створені) основні засоби зараховуються на баланс "Підприємства" за первісною вартістю. Одиницею обліку основних засобів є об'єкт основних засобів.
Нарахування амортизації проводилось за правилами ПКУ.
Інші необоротні активи виникли шляхом перекласифікації статті "Векселі одержані", так як дана стаття визнана необоротним активом.
Перевіркою правильності відображення в обліку надходження, використання та вибуття товаро-матеріальних цінностей порушень не виявлено.
Згідно Наказу "Про облікову політику", придбані та вироблені запаси зараховуються на баланс "Підприємства" за первинною вартістю, при відпуску запасів (сировини) у виробництво оцінка здійснюється за методом ідентифікованої собівартості, а при продажу - за методом ціни продажу.

Підприємством реально оцінено визнану дебіторську заборгованість, з нарахуванням резерву сумнівних боргів, що відповідає вимогам МСФЗ.
Облік безготівкових операцій проводився без порушень.
Облік касових операцій проводився згідно з "Положенням про ведення касових операцій у національній валюті України", затвердженим Постановою правління НБУ від 15.12.2004 року № 637.
При визнанні, обліку та оцінці зобов'язань "Підприємство" дотримувалось вимог щодо відображення зобов'язань по статтях балансу на підставі даних бухгалтерського обліку.
Нараховані забезпечення майбутніх витрат та платежів, як того вимагають МСФЗ.
Розмір зобов'язань реальний та відповідає даним аналітичного обліку, частково підтверджений актами звірки взаєморозрахунків, інвентаризаційними актами.
Власний капітал товариства складається із статутного капіталу та резервного капіталу, збільшених на нерозподілений прибуток.
Розмір статутного капіталу становить 1645936 грн., що складає 6583744 штук простих іменних акцій номінальною вартістю 0,25 грн. кожна.
Статутний капітал сплачений повністю, у встановлені законодавством терміни.
Оцінка вкладів у Статутний капітал здійснювалась згідно з засновницькими документами.
За період, який перевірявся, розміщення акцій товариства не проводилось.
Додаткові випуски акцій не проводились.
Збільшення або зменшення статутного капіталу протягом звітного періоду не відбувалось.
Ведення обліку коштів на рахунку 40 "Статутний капітал" відповідає вимогам чинного законодавства.
Неоплаченого або вилученого капіталу за даними бухгалтерського обліку в процесі перевірки не виявлено.
В ході трансформації балансу зазнали змін резервний капітал, інший додатковий капітал, що були проведені за рахунок прибутку попередніх періодів.
При складанні звіту про фінансові результати, "Підприємством" дотримано вимог МСФЗ. Доходи і витрати та відповідно чистий прибуток, відображені в даному звіті частково сформовані у процесі трансформації річної фінансової звітності.
Відображені у фінансовій звітності результати діяльності правдиво і реально відображають фінансовий стан "Підприємства" на кінець звітного періоду.

Висловлення думки

В результаті проведеної перевірки обліку фінансово - господарської діяльності та фінансової звітності публічного акціонерного товариства "Рафалівський кар'єр" встановлено, що концептуальну основу для підготовки фінансових звітів "Підприємства" становлять Національні стандарти бухгалтерського обліку та Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 - XIV від 16.07.1999 року, а також міжнародні стандарти бухгалтерського обліку та міжнародні стандарти фінансової звітності, зокрема, у перші звітні періоди (2011 рік та 2012 рік) за МСФЗ 1 "Перше застосування міжнародних стандартів фінансової звітності".
Бухгалтерський облік на "Підприємстві" ведеться в журнально - ордерній формі, дані аналітичного обліку відповідають даним синтетичного обліку та статтям балансу.
Фінансова звітність за 2012 рік складена на основі бухгалтерського обліку, відповідно до облікової політики "Підприємства", у цілому відповідає вимогам П(С)БО та МСФЗ в обсязі достатньому для перехідної звітності.
В результаті проведеної перевірки, аудитор не отримав доказів, щодо існування загрози безперервності діяльності "Підприємства" згідно МСА 570 "Безперервність".

Підстава для висловлення умовно-позитивної думки

1.Ми не спостерігали за проведенням річної інвентаризації основних засобів, товарно - матеріальних запасів, грошових коштів та розрахунків, яка була проведена на "Підприємстві" станом на 01.11.2012 року, тому, що ця дата передувала початку проведення аудиту.
Через характер облікових записів "Підприємства" ми не мали змоги за допомогою інших аудиторських процедур підтвердити кількість запасів.
2. Фінансова звітність "Підприємства" за 2012 рік являється перехідною від національних до міжнародних стандартів фінансової звітності, що практично унеможливлює виконання абсолютно всіх вимог, які пред'являються до фінансової звітності за МСФЗ.


Умовно-позитивна думка
На наш погляд, за винятком впливу питань, про які йдеться в розділі "Підстава для висловлення умовно - позитивної думки", фінансова звітність публічного акціонерного товариства "Рафалівський кар'єр" представляє, в усіх суттєвих аспектах, достовірну і об'єктивну картину фінансового стану товариства станом на 31.12.2012 року; відповідає вимогам чинного законодавства України та прийнятої облікової політики.





Висловлення думки щодо вимог інших законодавчих та нормативних актів

Згідно вимог до аудиторського висновку при розкритті інформації емітентами цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевої позики), затверджених рішенням ДКЦПФР № 1360 від 29.09.2011 року, аудитор висловлює думку щодо:
1. відповідності вартості чистих активів вимогам чинного законодавства.
Розрахункова вартість чистих активів, на кінець звітного періоду (2313 тис. грн.), більша розміру статутного капіталу (1646 тис грн.), що відповідає вимогам статті 155 п.3 Цивільного кодексу України.

2. наявності суттєвих невідповідностей між фінансовою звітністю та іншою інформацією, що розкривається емітентом ЦП та подається до НКЦПФР разом з фінансовою звітністю.
Суттєвих невідповідностей між фінансовою звітністю, що підлягала аудиту та іншою інформацією, що розкривається емітентом цінних паперів та подається до НКЦПФР разом з фінансовою звітністю (МСА 720 "Відповідальність аудитора щодо іншої інформації в документах, що містять перевірену аудитором фінансову звітність") не виявлено.

3. виконання значних правочинів.
На протязі 2012 року значних правочинів (10 і більше відсотків вартості активів товариства за даними річної звітності на 31.12.2011 року), відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства", "Підприємство" не здійснювало.

4. стану корпоративного управління.
За результатами виконаних процедур перевірки стану корпоративного управління, у тому числі внутрішнього аудиту, відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства" можна зробити висновок, що система внутрішнього контролю спрямована на упередження, виявлення і виправлення суттєвих помилок, забезпечення захисту і збереження активів, повноти і точності облікової документації та включає адміністративний та бухгалтерський контроль. Адміністративний контроль передбачає розподіл повноважень між працівниками "Підприємства" таким чином, щоб жоден працівник не мав змоги зосередити у своїх руках усі необхідні для повної операції повноваження. Бухгалтерський контроль забезпечує збереження активів "Підприємства", достовірність звітності та включає попередній, поточний та подальший контроль. Прийнята та функціонуюча система корпоративного управління у "Підприємстві" відповідає вимогам Закону та Статуту товариства.


5. ідентифікації та оцінки аудитором ризиків суттєвого викривлення фінансової звітності внаслідок шахрайства.

За результатами виконаних процедур оцінки ризиків і пов'язаної з ними діяльності, відповідно до МСА 240 "Відповідальність аудитора, що стосується шахрайства, при аудиті фінансової звітності", отримано розуміння суб'єкта господарювання та його середовища, включаючи внутрішній контроль, як цього вимагає МСА 315 "Ідентифікація та оцінка ризиків суттєвих викравлень через розуміння суб'єкта господарювання і його середовища". Аудитор не отримав доказів стосовно суттєвого викривлення фінансової звітності "Підприємства" за 2012 рік в наслідок шахрайства.


Основні відомості про аудитора

Приватне підприємство "Аудиторська фірма "Украудит - Рівне"
Код ЄДРПОУ - 35440568
Свідоцтво про внесення до реєстру суб'єктів аудиторської діяльності № 4065 від 15.11.2007 року.
Адреса: 33018, м. Рівне, вул. Відінська, 25/50
Телефон: (0362)26-14-05, факс (0362)62-05-07

Аудиторську перевірку проведено у відповідності з договором від 01 квітня 2013 року, у терміни з 01 квітня по 18 квітня 2013 року.



Аудитор Балабат Н.Б.
( сертифікат серії А
№ 005666 від 29.04.2004 р.)

18 квітня 2013 року
Інформація про основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його положення на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків в загальному об'ємі постачання Предметом дiяльностi пiдприємства є: -виробництво нерудних будiвельних матерiалiв: камiнь бутовий, щебiнь; розробка родовищ корисних копалин; виробництво продукцiї виробничо-технiчного призначення; ремонт та обслуговування технологiчного обладнання; виконання будiвельних, ремонтних робiт; надання транспортних послуг; iншi види дiяльностi, якi не суперечать чинному законодавству; види дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню, здiйснюються пiсля одержання вiдповiдного дозволу (лiцензiї). Пiдприємство спецiалiзується на переробцi будiвельних нерудних матерiалiв. Основна продукцiя - щебiнь, який випускається в широкому асортиментi, а саме: -щебiнь фр.40х70мм, 20х40мм, 8х20мм, 16х40мм, 11х16мм, 8х11мм, 5х8мм. Основними споживачами продукцiї являються: - Маневичi ДЕД , Ф-ма "Старк" , - ТОВ IПГ "Майстер" , - ТОВ "Обiо" фiлiя "ЖЗIМ" , - ТОВ з-д "ТЕХНО" , - ШБУ-63 Ковель, - ТзОВ "Iдея" , - П-во "Гран-Iнвест" , - ТОВ "Iзовол-Україна" , - ПП "Володимирець-Агрошляхбуд" Пiдприємство експортує також продукцiю за кордон на фiрми: - "Гранкруш" (Польща) , - "Транс-Звiр" (Польща) , - ООО "Тегола Руфiнг Продактс"(Росiя) , - "Березастройматерiали" (Бiлорусь) , - СООО "Кубiтек" ., - ОСОО "Свiтлана" . Галузь перспективна. Основним конкурентом є ПАТ "Томашгородський щебзавод". Товариство у 2012 р. виробляло продукцiю рiзних фракцiй. Пiдрахунок запасiв корисних копалин проводився за результатами розвiдувальних робiт 1989р. Розробка базальтiв проводиться з попереднiм рихленням вибуховим методом свердловинних зарядiв. Для руйнування негабариту використовують бутовiй, який пiдвiшується на екскаватор i має продуктивнiсть 30-40 м.куб./год. В кар'єрi застосовується технологiчна схема розробки з використанням гiрничо-транспортного обладнання циклiчної дiї. Для розробки i навантаження в автосамоскиди Белаз-75 розпушеної вибухом гiрничої маси пiсля вибуху не перевищує 1,5 висоти черпання екскаватора. Проектна продуктивнiсть кар'єру по гiрничiй масi в щiльному тiлi становить 285 тис.м.куб. на рiк. Очiкувана продуктивнiсть кар'єру по гiрничiй масi в щiльному тiлi за звiтний рiк 293,3 тис.м.куб, вироблено - 420,0 тис.м.куб. щебеневої продукцiї. Виконання робiт щодо видобування корисних копалин в знiчнiй мiрi залежить вiд сезонних змiн, об'єм робiт в холодну пору року значно зменшується.
Інформація про основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з її господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, її вартість і спосіб фінансування Суттєвого вiдчуження активiв за останнi п'ять рокiв не вiдбувалось. Придбання за вiдповiдний перiод: У 2009 роцi було придбано дробарку щокову (285 тис.грн) та дробарку конусну (240 тис.грн.). У 2010 роцi було придбано дробарку перехiдну самохiдну (1410 тис. грн.). У 2011 роцi було придбано дробарку СМ-16 (866,7 тис. грн.), компресор ЭК-9 (45,9 тис. грн.) У 2012 році було придбано:
-автобус ПАЗ – 672 – 50,0 тис.грн.;
- каток дорожний – 119,1 тис.грн.;
- каток дорожний – 185,8 тис.грн.;
-гудронатор дорожний – 331,6 тис.грн.;
-ноутбук – 5,5 тис.грн.;
-компресорна станція НВ – 10 – 30,00 тис.грн.;
-компресор ДК -9 – 15,00 тис.грн.
Будь-якi значнi iнвестицiї або придбання, пов'язанi з господарською дiяльнiстю Товариство не планує.
Інформація про основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства, інформацію щодо планів капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, в тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення Основнi засоби товариство використовує у своїй дiяльностi для виробництва та видобуття корисних копалин. Пiдприємство використовує власнi основнi засоби оцiнка яких у облiку, формах звiтностi достовiрна. Надходження основних засобiв пiдтвердженi первинними документами та оцiненi по вартостi придбання. Вибуття пiдтвердженi вiдповiдними документами. Законсервованих основних засобiв не має. Основнi засоби емiтента знаходяться за мiсцем реєстрацiї пiдприємства. Особливостей по екологiчних питаннях, якi б могли позначитися на використаннi активiв пiдприємства не спостерiгається. Iнформацiя щодо планiв капiтального будiвництва, розширення або удосконалення основних засобiв, характер та причини таких планiв, суми видаткiв, в тому числi вже зроблених, опис методу фiнансування, прогнознi дати початку та закiнчення дiяльностi та очiкуване зростання виробничих потужностей пiсля її завершення - вiдсутнi.
Інформація щодо проблем, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень Головною проблемою є низька платоспроможнiсть замовникiв.
Інформація про факти виплати штрафних санкцій (штраф, пеня, неустойка) і компенсацій за порушення законодавства В 2012 роцi штрафи i компенсацiї за поручення чинного законодавства не виплачувались.
Опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента Дiяльнiсть пiдприємства фiнансується за рахунок власних коштiв та з залученням кредитiв. Залучення додаткових машин та устаткування та розширення ринкiв збуту можуть посприяти покращенню лiквiдностi товариства.
Інформація про вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та про очікувані прибутки від виконання цих договорів Укладених i не виконаних договорiв немає.
Стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому) Планується збiльшити випуск камене-щебеневої продукцiї, та знайти новi ринки її збуту. Надавати транспортнi послуги по перевезенню щебеневої продукцiї споживачам. Проводити охороннi заходи по збереженню рекультивованих земель. Покращити рекламу виготовленої продукцiї.
Опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік На перспективу з метою збiльшення запасiв родовища є можливiсть провести геологiчну дорозвiдку на пiвнiчний захiд вiд iснуючого кар'єру в сторону с.Iванчi в межах 300м. вибухонебезпечної зони на площi бiля 22 га на малопродуктивних землях Полицької сiльської ради. За прогнозами це дасть можливiсть збiльшити балансовi запаси високоякiсною сировиною 4300 т.м.куб. Основними напрямками розвитку гiрничих робiт передбачається проведення розкривних i видобувних робiт в пiвденнiй частинi кар'єру в межах земельного вiдводу для вiдпрацювання запасiв. Обрахунки затрат на проведння геологiчної розвiдки ще не проводились.
Інформація щодо судових справ, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства або його посадові особи (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається У звiтному перiодi товариство не виступало стороною у судових справах.
Інша інформація, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі, за наявності, інформацію про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі Iнша суттєва iнформацiя вiдсутня. Аналiтична довiдка про результати дiяльностi товариства за останнi три роки не складалась.